Friday 26 July 2019

Sungei Wang 'The River of Gold' di 2019



Di peringkat antarabangsa dikenali sebagai "The River Of Gold", Sungei Wang memaparkan daya tarikan dan populariti di kalangan pelancong dan penduduk tempatan. Ia adalah salah satu pusat beli-belah terpanjang dan pusat membeli-belah terbaik di Kuala Lumpur, Malaysia.

Sungei Wang dibuka untuk perniagaan pada tahun 1977 dengan pusat beli-belah 1.2 juta kaki persegi terdiri daripada tujuh tingkat membeli-belah dan tiga ruang letak kereta tingkat bawah pameran. Pusat membeli-belah terus menerima purata dua (2) juta pengunjung setiap bulan.

Sungei Wang meletakkan dirinya sebagai pusat membeli-belah yang hebat di tengah-tengah Kuala Lumpur dengan pelbagai pilihan dalam fesyen, aksesori, telefon bimbit, alat, kecantikan dan banyak lagi pada kadar yang berpatutan untuk semua jenis pengunjung.

40 tahun yang lalu dengan sejarah kejayaan dan anugerah cemerlang untuk Sungei Wang. Walaupun terdapat banyak pesaing yang hebat, ianya masih unggul mendahului.

Tapi pada tahun 2019, Sungei Wang seolah tidak bermaya. Banyak kedai yang telah lama beroperasi telah tutup. Bagi generasi x dan y pasti tidak lupa pusat hiburan arked yg menyediakan ratusan permainan arked antaranya SEGA SATELITE. Mereka bukan sahaja datang untuk bermain game malah ada yang datang untuk tempah seluar sekolah mereka yang pernah menjadi fenomena suatu masa dulu. Poket lidah marlboro? petak? bawah besar? pasti menjadi kenangan yang berharga.

17 July 2019...

Image may contain: one or more people

No photo description available.

Image may contain: indoor

Image may contain: indoor

Image may contain: indoor






No comments:

Post a Comment