Tuesday 16 October 2007

Insiden komedi Tak Beratur di Puspakom

Julai 2007. Teringat masa nie terjadi masa aku gi beratur nak buat sistem inspection kat motosikal aku utk renew road tax di Puspakom. Lepas register jer aku kena beratur utk register moto aku lak. masa nie la kisah terjadi. Tiba-tiba jer ader mamat nie sorang terus jer potong line. Dan ader sorang mamat kat belakang aku nie x puas hati lalu dier kuarkan ayat2 yg membuat aku dan yg lenlaain yg beratur gelak sakan tak henti2. Dengar dialog 3 watak yg agak lawak ini.

Mamat Cina : Lu aper mau?
Mamat x Beratur : Mau Registerla.
Mamat Cina : Sana2 beratur
Mamat x Beratur : Oooo, kena beratur ke?
Mamat Marah : Tak!!!! Kitorang datang nie nak tgk kau!!! (dgn nada perli)

Mamat x beratur tadi pun raser malu... pastu lalu dier pun tanya balik dgn penuh persoalan.

Mamat x Beratur : Laa... ingat kan yg beratur nie utk kaunter sana...
Mamat Marah : Tak!!!! Kitorang beratur nie nak tgk konsert!!!!(dgn nada perli)

Mamat x beratur tadi pun diam dan malu dan terus beratur di belakang. Yg lenlain semua tahan gelak sepanjang diorang beratur tu.


p/s Jgn suka potong barisan. kelak kiter yg kena

No comments:

Post a Comment