Monday 2 May 2011

Modified your Marshal GPS

Adakah GPS anda bergantung kepada satu navigasi sistem pada perkakasan GPS anda? adakah navigasi sistem anda yang satu itu memberi anda segala maklumat yang di perlukan. Jika tidak, mari kita pelbagai system navigasi pada perkakasan GPS anda. Experimen ini telah di lakukan pada perkakasan GPS jenama Marshal Leutenant 5.0". Pada sesiapa yang ada GPS jenama ini, jangan bersedih lagi dan telah terbukti jenama ni boleh di'install' pelbagai program navigasi yang lain. Setakat ini telah berjaya install Papago X7, 
Mapking(default) dan Garmin mobile XT. Cuma papago x3 tidak berjaya sebab system tidak boleh detect signal satelite. Apa yang anda perlukan untuk upgrade GPS anda:
  1. GPS launchpad v5.00
  2. Papago! X7 M3GPS
  3. Garmin Mobile XT 5.0.3w
  4. Mapking Landmark (default : biasanya program sedia ada)
Susunan dalam SD external
GPS launchpad v5.00


p/s Ketiadaan apps ini masih boleh meng'run'kan pelbagai navigasi anda. cuma dengan ada nya apps ini akan memudahkan anda memilih navigasi.
GPS Launchpad Theme (sedikit ubahsuai pada script telah di buat)


Papago! X7 M3GPS
Papago dan mapking mempunyai aturan program yang lebih kurang akan tetapi map yang di hasilkan oleh papago lebih menarik.

Download keempat-empat file dahulu kemudian extract dan letakkan di SD external
http://www.4shared.com/file/AjIshn5j/Papago_X7_M3GPSpart1.html
http://www.4shared.com/file/1A1e-XLx/Papago_X7_M3GPSpart2.html
http://www.4shared.com/file/ohJdyDfo/Papago_X7_M3GPSpart3.html
http://www.4shared.com/file/dvuBKvlr/Papago_X7_M3GPSpart4.html
Map http://www.malfreemaps.com


Mapking Landmark
Mapking sama seperti papago cuma map mapking lama untuk update




Garmin Mobile XT 5.0.3w
Jika anda mempunyai alamat lengkap berserta poskod, garmin merupakan navigasi yang paling cekap dan garmin akan menjadi lebih susah untuk mencari destinasi jika tiada alamat lengkap berbanding papago atau mapking.



p/s Andai kata semua link ini tiada, sila cari merata-rata di google. Semasa experimen di lakukan banyak link-link asal telah di 'remove'. Google banyak membantu untuk mendapatkan link-link tersebut. Semoga berjaya.

No comments:

Post a Comment