Isnin, 28 November 2011

Beberapa kisah lawak untuk di baca III

Nenek Dara

Di sebuah kampung yg bernama Kg.Taik Unta terdapatlah seorang nenek yg sangat kaya raya.

Hartanya melimpah ruah hingga ke ladang gandum kalu tuan puan nk tau ye..

Namun meskipun begitu nenek tersebut janda dan mempunyai ramai ank yg boleh dijadikan satu team bola sepak.

Disebabkan dia berasa kesunyian dan dahagakan kasih sayang dia telah memasang niat utk berkahwin lagi meskipun umurnya telah senja.
Di keeseokan arinya nenek tersebut telah membuat satu flyers dan diedarkan kpd semua penduduk kampung tersebut..

Nenek tersebut telah menyatakan bahwa calon suaminya mestilah lelaki yg berumur dlm lingkungan 20an dan hebat di ranjang..

Dia juga menyatakan bahwa calon suaminya akn mewarisi semua hartanya yg melimpah ruah itu..

Selepas itu ramailah pemuda yg berkunjung ke rumah nenek itu utk mencuba nasib..

Akhirnya seorang pemuda telah dipilih utk menjadi suami kpd nenek itu..

Pada malam pertama pemuda itu memikirkan nasibnya yg malang kerana dia tidak merasa kenikmatan dara seorang pompuan..Pada malam itu berlansunglah pertarungan
di antara kedua2 pasangan baru tersebut..Namun lain yg dialami oleh pemuda tersebut kerana xxxxxx nenek tersebut sangatlah ketat..Dia berkata "xde dara pun
xpe la janji xxxxxx dia ketat lagi"...Oleh kerana dia ingin mengetahui apakah petua yg diamalkan oleh nenek tersebut..Selepas selesai pertarungan mereka
pemuda tersebut telah bertanya kpd nenek tersebut..

Pemuda: Sayang apakah petua yg sayang amalkan?

Nenek: Petua apa pulak abang?

Pemuda: Petua yg membuat xxxxxx sayang masih ketat lagi walaupun sayang dah berumur?

Nenek: Oh yg 2 rupanya..Semalam sayang xingat bukak underwear la abang..Maklumlah dah tua kan..

Pemuda: Laaaaaaaaaaa !!!!!!!!!




Burung Special

Pada suatu hari sorang suami baru pulang dari Brazil, membawa burung kakak tua yang sangatlah special..

Si isteri bertanya..pada si suami..

" Abang..buat aper beli burung tu..?! Kan mahal tu..!"

Suami menjawab..

" Ala takper..burung ni special..tengok nie.."

Suaminya mengangkat tangan kiri dan memetik jarinya..burung itu terus menyanyi lagu POP..

Si isteri sangat suka..dan menyuruh suaminya mengangkat tangan kiri plak..

Si suami..berbuat demikian dan memetik jarinya.. dan burung itu terus menyanyi lagu ROCK pula..

Si isteri pun suka dan bertanya..

" Abang, kalau kita angkat kedua-dua tangan plak camner..?"

Suaminya menjawab.." Awak cuba la buat.."

Si isteri mengangkat kedua2 tangannya dan memetik jarinya..lalu..burung itu pun berkata...

" SATU SATU LAH, BODOH..!!! "




Telor

Ada seorang pak cik yang bernama Pak DI yang sangat kaya.
Setiap hari beliau akan menyimpan RM1000 di bank. Setiap hari
tepat pukul 9 pagi Pak DI dah pun bersiap sedia terpacak di kuanter bank
untuk menyimpan RM1000nya. Setelah lebih kurang setahun berlalu, kehadirannya
setiap hari disedari oleh Manager Bank. Menager Bank itu pun memanggilnya
ke office dan bertanya..

Manager : Setiap hari saya lihat pak cik akan menympan RM1000
di bank. Apa kerja pak cik??
Pak DI : Saya ni sebenarnya tak de kerja encik. Cuma saya suka
bertaruh.Setiap hari saya akan bertaruh dan saya tak pernah
kalah.
Manager : Ooo... ini sudah cukup bagus. Tapi pak cik mungkin
belum bertemu dengan orang yang teror macam saya ni. Kalau pak cik bertaruh
dengan saya jangan haraplah nak menang.
Pak DI : Iye ke? Kalau macam tu jom kita bertaruh.
Manager : Okay. Sebutkan apa saja pak cik nak bertaruh dengan saya.
Pak DI : Macam ni... dalam tempoh 7 hari dari sekarang encik
akan kehilangan telur encik. Kalau betul encik akan hilang RM1000, kalau tak
saya akan bayar encik RM1000.
Manager : Hahaha.. tak logiklah pak cik. Tapi tak pe... saya setuju.

 Setelah kedua-duanya setuju mereka pun beredar.
Besoknya bila bangun  pagi Manager tu pun meraba telurnya.. ooh
masih ada. Begitulah seterusnya hinggalah sampai ke hari yang ketujuh dia
dapati telurnya masih lagi ada.. Dengan suka hatinya Manager tersebut
pun pergilah berjumpa dengan Pak DI.....

Manager : Pak cik sorrylah ye.. telur saya masih lagi ada..
Pak DI : Betul ke? Aku tak percaya... Mari sini aku pegang...

Lalu dipegangnya anu Manager tu. Sambil tersenyum Pak DI pun
berkata..

Pak DI : Okaylah.. Betul kata kau. Nah ambil RM1000 ni..(Pak DI pun menghulurkannya.)
Manager : Hari ni baru pak cik tahu siapa yang teror...
Sorrylah pakcik hari ni pak cik tak dapat pergi bank lagi keh.. keh.. keh...

Tiba-tiba Pak Di mengeluarkan RM4000 dan pergi ke kuanter bank.
Manager tersebut rasa hairan lalu bertanya pada Pak DI.....

Manager : mana pak cik dapat duit sebanyak tu?
Pak DI : Pak cik bertaruh dengan kawan pak cik Guard kat luar
tu tadi RM5000.

Manager : Bertaruh apa?
Pak DI : Bertaruh yang pak cik dapat pegang telur Manager Bank.....
Manager : Tak guna punya orang tue...




Cerita Sedih

Ada tiga orang sahabat Ali, Abu dan Mamat, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas, mereka
pulang ke rumah. Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi.


Ali: Macam mana ni... rumah kita atas sekali pulak tu?

Abu: Aduhhhh... bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke?

Mamat: Aku rasa, baik kita panjat tangga aje... kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada balik.

Ali: Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita, tapi kita kena bercerita yang sedih saja, sebab kalau kita buat cerita lawak,kita akan terasa
sesak nafas sebab kita ketawa. Biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, jadi mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60. Ali mula bercerita.

Ali: Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku. Aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan, dari kecil aku... bla bla bla
bla bla...

Punyalahsedih mereka mendengar cerita si Ali hingga meleleh-leleh air mata, sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka berhenti sekejapbukannya
kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata, kemudian merekakembali memanjat sambil Abu pula bercerita.

Abu: Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibubapaku meninggal dalam kemalangan jalan raya. Aku dibesarkan oleh abangsulung ku saja
yang pada masa tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku takbersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4orang... bla bla bla bla...

Sekalilagi mereka bertiga meleleh sedih... punyalah lama si Abu bercerita,sedar tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat sajalagi. Sambil
melangkah memanjat tangga ke tingkat 56, Mamat mula menyampuk.

Mamat: Alaaaaaa... korang punya cerita tak sedih lagi.

Cerita aku lagi sedihhhh punya.

Ali: Kau ada sejarah hidup sedih juga ke?

Mamat: Emmmm... mungkin hari ini dalam sejarah...

Abu: Cerita aje le... kita dah tinggal 4 tingkat je lagi.

Mamat: Aku sedih kerana... KUNCI RUMAH KITA, AKU TERTINGGAL DALAM KERETA.... UWAAAAAA....




Surat dari Hospital Mental

Seorang pesakit jiwa di sebuah Hospital Mental sedang asyik menulis surat yang kemudiannya siap dimasukkan dalam sampul. Selepas itu dia memberikan sampul
tue pada seorang misi.

Pesakit : "Misi, boleh tolong poskan surat saya nie?"
Misi : "Boleh. Surat untuk saper nie?"
Pesakit : "Surat untuk saya lar..".
Misi : "Ye ke...apa isi kandungannya tu?..."
Pesakit : "Eh! cik misi ni banyak pulak soalannya.Nak tau tunggu la posmen hantar surat tue besok...barulah boleh baca isi dia".

Misi berlalu sambil geleng kepala.




konpius

aini ngan malik merupakan sepasang tunang..kra dok hangat2 bercinta ag ala..mereka pon membuat keputusan bercuti bersama2 kat pulau langkawi..syok ooo...abeh
ja pulang k e rumah..si aini menelepon malik..

aini:abg....kite blik dri langkawi dlm keadaan bersih kan??

malik:maksud ayang...

aini:yelah..kita xwat pa2 kan..

malik:ada la wat skit2..takat ringan2 kat pantai chenang ari tu

aini:itu ayang ingat tp mlm kita xwat projek kan???

malik:mana ada...abg nak simpan dara tu sampai kawin ti..kan kita dok pon blik asing2...lupaka???

aini:yeka abg??abg pasti

malik:ye la..kompem punya..talak mohong....ayg stok bini tu..mana leh ragut awai2...

aini:ayg konpius la abg..mlm last kat langkawi sapa y tidoq ngan ayg???




Cinta itu BUTA..........

Seorang lelaki buta memasuki sebuah restoran. Amin, pemilik restoran itu
juga berperanan sebagai pelayan mendatanginya dan menghulurkan menu.

“Saya orang buta dan saya tak boleh membaca menu.Tolong bawakan sudu kotor
yang telah dipakai oleh pengunjung sebelumnya dan saya akan menciumnya. Dari
situ nanti saya tahu masakan apa yang enak untuk dipesan,” kata lelaki buta
tersebut.

Amin mengumpulkan beberapa sudu bekas dipakai yang ada dan memberikannya
kepada lelaki tersebut. Ia mencium sudu itu dan akhirnya berkata, “Saya
pesan ikan pais dan sayur masak asam bang”…………

Dengan agak terperanjat Amin mencatat pesanan lelaki buta itu. Menu itu
memang menjadi kegemaran para pengunjung restoran tersebut. Beberapa hari
kemudian lelaki buta tersebut datang lagi. Sekali lagi dia minta sudu bekas
dipakai untuk dicium, tetapi bukan yang habis dipakai utk makan ikan pais
dan sayur masak asam. Hanya ada satu sudu yang habis dipakai untuk makan
menu lainnya.

Amin memberikannya
kepada lelaki buta tersebut yang kemudian memcium sudu itu dan berkata,
“Bau sudu yang ini sedap juga, seperti
habis diguna untuk makan ayam
bakar dengan sayur ulam dan sambal
belacan.” Amin mengiyakan dan si
lelaki buta memesan makanan tersebut.

Lelaki buta itu untuk ketiga kalinya datang semula beberapa hari kemudian.
Dia datang lebih awal ketika belum
ada satupun pengunjung yang datang sehingga tidak ada sudu bekas diguna yang
boleh diberikan untuk dihidu. Entah dari mana datangnya, tiba-tiba sifat
nakal bodoh Amin muncul. Dia menghampiri isterinya yang berperanan
sebagai tukang masak di dapur. Diberikannya satu sudu dan berkata, “Yati,
kamu usapkan sudu ini di
ketiak kamu”

“Apa-apa lah abang ni ?” tanya Yati tak faham.

“Sudahlah ikut je lahhhh, untuk kemajuan restoran kita,” kata Amin setengah
memaksa. Yati menurut, mengusapkan sudu tersebut di “ketiak! nya” dan
menyerahkan kembali kepada Amin.

Dibawanya sudu tersebut ke lelaki buta yang duduk menunggu. Lelaki buta
itupun menghidu sudu itu, dengan
mengernyitkan keningnya, lelaki buta
tersebut berkata, “Aku tidak menyangka makwe lamaku Yati bekerja di
sini……. boleh saya jumpa dia”

Amin: ????????????????.(bengang)
Sesungguhnya Cinta itu Butaaaaaa…………………




3 Permintaan

Alhikayat, dalam sebuah hutan ada seekor
badak sumbu dan seekor monyet. Mereka ni
memang tak pernah baik, selalu jer bertengkar..

Pada suatu hari, sedang mereka bertengkar,
mereka terjumpa sebuah pelita ajaib.
Dipendekkan cerita, setelah digosok,keluarlah seorang jin.
Jin itu setuju untuk mengabulkan tiga permintaan bagi
kedua2 menatang itu.

Permintaan 1 Badak : Saya mau semua badak
sumbu di dalam hutan ini adalah betina, kecuali
saya...hehe.

Permintaan 1 Monyet : Saya mau sebuah motor
Harley Davidson

Jin tu kelip mata, bling... semua badak lain kat
situ jadi betina, pastu ada sebuah Harley
Davidson
1300cc warna hitam...

Permintaan 2 badak : Saya mau semua badak
sumbu kat negeri pahang ni betina kecuali
saya.. hehe

Permintaan 2 monyet : Saya mau jaket kulit
hitam dengan helmet Shoei

Jin tu kelip mata lagi, bling... semua badak di
pahang dah jadi betina, dan monyet tu pun
dapat barang2 mat motornya tu..

Lepas tu jin tu kata "Ini permintaan terakhir
kamu,
pikirlah dengan baik2"

Badak tu pikir sejenak lepas tu kata " Saya
mau semua badak sumbu kat Malaysia ni betina
yang cun melencun ghilerrr... kecuali saya".

Jin tu pun kelipkan mata and then bling... maka
tinggallah badak tu satu2nya badak jantan
satu Malaya nihh..

"Hah monyet, awak nak apa pulak.. kasut boot
kulit ke?" tanya jin.

Monyet tu memakai helmetnya, naik atas motor
Harleynya, start enjin, kemudian melihat pada
badak yang tersengih lebarr tu, "Saya mau
badak itu jadi GAY"

Jin tu pun kelipkan mata, bling....

Maka meraunglah badak sumbu tu.

Semua badak sumbu kat Malaysia nih dah jadi betina...



Lawak cita-cita pelajar

Cita Cita

Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri kepada pelajarnya-pelajarnya. Guru tersebut meminta mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu tentang cita-cita mereka.

Abu berdiri dan berkata, “Nama saya Abu bin Dolah. Bila besar nanti saya ingin jadi juruterbang, jadi bolehlah saya pergi ke Australia, Eropah, Iraq dan sebagainya”.

“Bagus Abu. Terima kasih. Siapa lagi?”, tanya cikgu.

Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri dan berkata, “Nama saya Noni binti Samad. Kalau besar nanti,

Noni nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai anak-anak yang comel”.“Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita yang mulia. Siapa lagi?”.

Seman berdiri dan berkata, “Saya Seman bin Leman, bila besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Noni mencapai cita-citanya…”.

Tiada ulasan: